Tuesday, October 2, 2012

Awal-awal dulu

Kami berkenalan dalam chatroom...kemudian berjangkit dlm telefon pula...masa tu pertengahan tahun 2002...aku baru sambung DIP kat Uitm Machang, Kelantan...dia pula di UPM buat Degree..seperti abang dan adik jek..borak2 kosong..cerita psl family, pelajaran..well ms tu aku bercinta monyet lg dgn seorang Hamba Allah ni...dia pula single tp xpernah sekali pun dia menggatal dgn aku...dia kate dia xnk rampas aku dr sesiapa...

Akhirnya kami jd rapat...mungkin rasa sayang dah mula ade dlm diri masing2...tp masing2 xberani nak luahkan..walaupun hubungan cinta monyetku dalam keadaan samar2...tp kami masih mengekalkan hubungan baik spt abg dan adik...

Sampai suatu hari aku kol dia..dia kate tgh lunch dgn member...aku tanya siapa?dia kate junior...dia tanya aku nk ckp ke dgn member dia?aku kate ok...sekali dgr suara perempuan..ms tu tuhan yg taw mcm mn aku rs jeles sesangat...Sumpah..klu aku taw member perempuan..sumpah aku xnak cakap..kalau boleh xnak taw...

Malam tu dia kol aku..dia kata dia baru declare couple dgn junior dia..ms tu serius aku nangis...sbgai adik..aku pura2 happy ..yela..selama ni pon dia sokong aku dgn ex aku..xkan dia baru couple aku marah kan...tp yes!mmg aku marah..aku sedih..aku rs mcm dia boyfriend yang curang kat aku...padahal x....

Dalam diam aku merelakan...suatu hari tu aku ngaku kat dia yg aku da jatuh hati dgn dia...dia terus terdiam...lepas tu dia marah aku knp aku xbgtaw awal2..klu dia taw dia xkan couple dgn junior dia sbb dia couple pun just because of dia rs dia dan aku xde peluang lg...plus junior dia yg mcm approach dia..

Xlama lepas tu...dia mengadu yg gf dia minta putus sbb family xrestu dia berkawan...so kebetulan aku pun baru putus dgn ex..so kami pun declare la yang kami akan menjadi pasangan kekasih...

Tarikh itu 10 October 2002...setelah pelbagai cerita ketawa...sedih...akhirnya kami mengikat janji akan menjadi pasangan kekasih..dan jika ade jodoh..kami mahu bersama sehingga akhir hayat kami....

Alhamdulillah...tercapai...


kenangan tahun 2003...gambar ni mak aku yang snap...thanks mak...

No comments:

Post a Comment