Wednesday, September 12, 2012

Berat Badan Ideal...

Susahnye nak dapat berat Badan Ideal kan...

Sebelum puasa aritu aku try Alpha Lipid SD II..sangat terpengaruh dgn rakan FB..betul ke dlm seminggu boleh turun 3 - 5 kilo..tanpa perlu bersenam...dan BERLAPAR..itu yang penting..sebab morale aku terhadap makanan adalah sangat lemah..maka aku senyap2 tanpa pengetahuan si hubby terus beli se tin susu tu..hargan RM180 utk seminggu...

hasilnya..susu habis..berat hanya turun 2 kilo shj..tp size lengan, perut, paha, pinggang..semua berkurang dlm 1/2 inci ke 1 inci...mau x nye...seminggu xmkn nasi..xminum minuman bergula..breakfast telur rebus jek..haha..ko mampu?

frust sebenarnya dgn susu ni..rs nyesal bazir begitu bnyk duit utk bende mcm tu..tp xpelah..xcuba xtaw...lps ni insyaallah xnk beli ape2 pun lg produk perlangsingan...tp korang jgn takut plak...kat sini aku ckp nyesal bukan sebab produk tu xbagus...tp sebb disiplin diri sendiri yg xbetul....haha..what can i do...

Antara Tips yang boleh dikongsi...

Breakfast
Telur Rebus
Salad

Lunch
Lauk Pauk seperti ikan/ayam tanpa kulit/udang/sotong
sayuran
Steak/ Chicken Chop (kurangkan sos)

Dinner
soup
ikan bakar

ala..banyak lagi la..xingat dah ape...yg penting kena elakkan makanan di bawah ni..

1. Kentang/ Fries
2. Minumam Bergas
3. Minuman Berkafien
4. Nasi
5. Segala jenis mee (kueh teaw paling tinggi)
6. Roti...

tapi aku paling suka mkn Burger MekDi...hurmmmm....

No comments:

Post a Comment