Tuesday, July 10, 2012

sudah sampai masa mu NEO...


Ini Neo kesayangan kami..atau lebih tepat lagi...kesayangan si Hubby... masa gambar diambil lebih kurang tahun 2007...(tengok paha pon tau..haha...shut up!)...

Masa sebelum dapatkan Neo ni..mmg bertekak jugak la..maklumla suma org berdating naik keta...kite ni merempit xsudah2...haha..dasar pompuan mata kereta..trus pujuk rayu En. Boipren amek Neo...haha...

Banyak jasa beliau ni..selain dr ulang alik KL-Segamat...nk hantar burger utk kekasih hati yang mata kereta tu td...beliau juga mangsa every semester end..angkut segala macam barang harta pusaka kekasih hati..jimat duit courier...hihi..

Bila aku dah kerja kat KL plak..mmg Neo la peneman setia kami kalau time berdating...hantar amek aku g interview...hantar amek aku balik keje...hantar amek aku balik BP bila cuti weekend atau cuti hari raya...hantar aku pergi konvo degree..pendek kata mmg banyak sangat la jasa dia...

Bila dah kawen ni plak pon sama..pergi kenduri...pergi clinic..pg hospital...pergi ke mana saja la...Johor, Melaka,Pahang, Terengganu, Kelantan,Perak,Kedah, Perlis, N 9...semua pernah sampai..sabah sarawak jek x...haha...

Tapi sekarang dia dah mula merajuk..mula buat hal...erm...mula2 aircond rosak...lepas dah baiki tu..enjin plak problem...em..dah bnyk dah berhabes kat Neo ni..tp agaknya dah mmg sampai masa dia nk rosak kot kan...

Terbaru...dia boleh mati enjin xnak start plak kat Bukit Tinggi ms si hubby nk pergi outstation...dah berpeluh ketiak member tu tgu Towing kereta...pastu poket pon mestila rabak byr Towing tu RM250...g bengkel...kena tambah lg bayar RM300...tp kereta kn tahan jugak..bnyk mende kena repair...after 4-5 ari g amek...kena lg bayar RM650...tu pun lepas aku minta diskaun...kalau x kena bayar RM800...nasib aku ikut..klu si hubby tu mau buta2 dia hulur RM800 kat cina tu...aku ni plak klu tgh sengkek mmg kaw kaw aku minta diskaun...haha..smpai cina tu penat nk bertekak ngan aku..sekali dpt diskaun RM150 terus lepas tu belanja makan sate....tp aizek yg bayar...


sekarang ni..enjin still xbaik sepenuhnya..klu kat traffic light kdg2 mati enjin..mcm org baru lepas lesen P plak kan..air cond da ok tp si hubby mls nk pasang..sbb kalau pasang tu...kebarangkalian nk mati enjin lg besar...sian si shan berjurai2 peluh dia....erm.....

3 comments:

  1. Huhuhu....oklah tu, dah lama berjasa tu. Cam kreta kami gak, next year masuk 10tahun u dia serve kami kalau tanya repair jgn cakaplah...beribu-riban duit melayang tapi sayang punya pasal so, repair sajalan. ahhahaha =)

    ReplyDelete
  2. itu tandanya nak kereta baru :)

    ReplyDelete