Thursday, May 24, 2012

Perasaan aneh...

tetiba aku rs mcm xsabar nk cuti esok sbb nk balik kampung...tp kampung si hubby...haha boleh gitu?jarang kot ade orang yg excited balik kampung spouse...tp aku mmg cmtu..setiap kali nk balik kampung makesure seminggu awal da siap kemas beg...klu balik kampung sendiri...dan dan nk balik time tu la nk kemas beg la..hape la...lg satu penyakit sume nk beli baru..berus gg, getah rambut,tudung...huhu..kenapa ye??

walaupun kt umah mertua aku terpaksa bgn pg awal gila (umah mak sendiri...tak)
walaupun kt umah mertua aku terpaksa masak breakfast,lunch, dinner (umah mak sendiri...tak)
walaupun kt umah mertua aku terpaksa cebok berak amsyar (umah mak sendiri...tak)
walaupun kt umah mertua aku terpaksa sembahyg lepas azan bergema (umah mak sendiri...tak)
walaupun kt umah mertua aku terpaksa pkai sopan2..baju tutup bontot..suar panjang gila (umah mak sendiri...tak)
walaupun kt umah mertua aku terpaksa gelak slow2 (umah mak sendiri...tak)...kenapa ye??

mungkin sebab aku fikir kitorang jarang gile kot balik kg si hubby kat Terengganu tu..so everytime balik aku akn makesure cuti lebih dr 2 hari...

mungkin jugak sebab aku dah rindu dengan angin pantai smbil meratah sate ikan cecah sambal manis...makan ikan/udang/sotong celup tepung...keropok lekor...

mungkin jugak excited sebab adik ipar nk kawen..so boleh tumpang pelamin dia nanti...bersanding sekali lg dgn si hubby...

atau mungkin senang cerita aku jenis suke berjalan la...g mn2 pon aku excited..huhu

ha..ade lg satu kemungkinan...myb aku rindu ngn mak mertuaku yg mukanya ade iras mak Dato CT Nurhaliza (kate BFF Lina) dan jugak rindu dgn mak mertuaku yang Puteri (Cousin frm Spore) panggil 'nenek cute'...sbb dagu maintain ayu mcm Botox gitu....elleh...ngaku jek la ko rindu dia...huhu...

Eh! tetibe..ampun mak mertua...

2 comments:

  1. Kim salam mak mertua yer. Hehehhee n rindu Puteri juga. Wink...wink...

    ReplyDelete
  2. Kem Salam kat mak mertua jugak...
    hehehe...sekali pandang macam muke mak siti nurhaliza..:)

    ReplyDelete