Tuesday, December 31, 2013

Cameron Highland pulak

Sambungan dr entry Penang...otw balik ke KL...masa tu hari Isnin...dlm pkul 3..rehat kat RNR Sg. Perak...melayan ayah sibuk nak tapau nenek aku buah barli...aku plak melayan SIL yang tgh ngandung makan nasi lauk ikan patin...ntah sapa pny idea ttba ajak g Cameron...aku rasa laki aku la yg first cakap dulu...haha...

yg si twin dah melompat2...' kakamy..please la...jom pergii CH'....si wan plak...'ala esok ade kelas..tp xpe nnt suh kawan sign kan'... si arep plak ' alamak! esok arep keje pkul 4...oh xpe boleh amek mc' ...si aizek...no hal tp make sure esok balik before 6 sbb flight isteri dia balik K.Terengganu pukul 7.30mlm...oh lupa..ade lg satu halangan...pakcik aku...dia jnji dgn anak dia nk hntr ke kolej...haha...so sweet dgr dia call anak dia then tanya...'boleh tak abah balik esok?'...nasib anak dia bagi...maka kami terus gugel cr tmpt stay..dan tu jugak aku call tuan umah...nasib baik ade kosong..maka kami pun zassss naik ke CH ikut jalan simpang pulai...

masa tu mak ayah aku xtaw lg sbb sibuk membeli buah barli...bila dia taw nak ke CH, terus dia ... 'eh xnak la..dah beli mcm2 ni..balik jek la trus...penat' masa tu aku kate xpe..jom..balik KL pun now jln jem...sat g sampai CH diorang yg paling over membeli segala tok nenek perisa teh...hahaha...suke suke...

Dari simpang pulai pkul 6 camtu...naik ke Brinchang dlm sejam...pastu ade jem sikit kat area pasar mlm...ingt mlm tu nk makan steamboat..pastu memasing dah meroyan xtahan tgk pasar malam..maka mak aku kate..kite jenjalan kat pasar mlm jek la..pastu tapau makan...makan kat umah jek...lgpun memasing xde baju tdo...xde baju sejuk...jacket la..stoking la....amboi..over sangat..semalam jek pon...

oh kali ni thanks kat si hubby sbb belanja penginapan...semalam RM300 satu apartment..tp ok sangat sbb ade tilam lebih...sbb si hubby yg belanja..maka kitorang dpt master bedroom siap dgn bath tub...motif ko nak berendam dalam bath tub time sesejuk gini????emmm..mmg aku pandang sebelah mata jek la bath tub tu...

mlm tu tdo awal..kepenatan..si hubby and geng2 lelaki keluar lepak sturbuck ntah pkul bape baru balik...esok pg lak..bangun2 dah ade makanan atas meja...sempat mak aku masak....lepas makan..siap2 trus check out..plan nk turun pkul 12 sbb nk kejar flight ana pkul 7..dan aku n si hubby plak ade date teater kat Istana Budaya pkul 8.30 mlm...tp terbabas gak..pkul 1 lebih baru gerak turun...sebelom tu sempat singgah Strawbery Farm...makan strawberry celup choc and ice cream...dan singgah ladang teh kejap beli teh...

one complete family!
Alhamdulillah..pengakhiran yg baik utk 2013..semoga family ini kan terus bahagia..diberikan kesihatan yg baik terutama buat ayah mak dan anakanda shan tercinta...oh ya,,xsabar nak menunggu kelahiran orang baru version aizek and ana plak...insyaallah..semua bakal dipermudahkan... amin...

1 comment: