Wednesday, February 16, 2011

work a.k.a kerja

kerja kerja kerja...dari kecil...selalu orang suruh belajar rajin2...besar nanti boleh keje yg bagus...gaji besar...mcm2 boleh beli...tp aku xkisah...kerja besar ke kerja kecil ke yg penting kerja tu halal dan juga kite enjoy dgn kerja kita...

kerja aku...klu dlm offer letter...Project Costing Executive...tp klu org tny, aku lebih suka ckp aku ni account executive...apa ada pd nama jawatan pon kan...semenjak dr grad UiTM segamat, ni lah kerja pertama aku...tp xsure yg terakhir ke tak...huhu....harap2 mampu la bertahan...

suka sgt dgn kerja yg aku buat sekarang...bangga sbb diperlukan even time cuti2 malaysia...so far alhamdulillah tuhan murahkan rezeki kerja dgn company ni...cuma lately bnyk tekanan sbb perlu buat kerja yg xde dlm scope offer letter, job description dan jugak PMS/KPI...apa boleh buat..makan gaji...

kenangan yg xboleh lupa...bila time honeymoon di Cameroon Highlands...baru beberapa hari bergelar isteri org....inai masih merah...tp stil kena ngadap laptop dlm bilik hotel...nasib baik si hubby x bising...sbb da dpt rasuah PSP ms hantaran...hihi....nk pergi strawbery park pon org opis cari...ms tu rs rimas jugak tp bile pk2 balik...seronok sbb dpt buat yg terbaik dan apa yg diharapkan....

weekn pertama setiap bulan pon biasanya terpaksa mengadap laptop sbb terpaksa complete report..sbb monday bos kena present...account plak selalu tutup last2 minute ari jumaat..nak x nak terpaksa weekn tdo lmbt siapkan report....

klu time cuti panjang pon sm...khidmat masih lg diperlukan...haha...teringat ms cuti di Terengganu...kebetulan xbw laptop and broadband...bos kol minta report..terpaksa pujuk si hubby pergi cc, retrieve email...nasib baik kebetulan ada adik ipar yang sedang bercuti semester..so boleh pinjam laptop dia...lps siap tolong mak mertua masak...setelkan hal anak...baru ngadap laptop...bila da siap tu...merayu lg dgn si hubby..tolong la pergi cc and email balik pd bos...thanks to si hubby yang supportive...

sepanjang tempoh bekerja ni..aku rs pengorbanan yg terbesar ialah ms dlm tempoh berpantang...still and still buat kerja jugak...remote dr opis...dan juga dgn bantuan abg mie...(admin clerk)....ms tu xde acc clerk lg..ni da ade..alhamdulillah ringan sikit....ms dlm pantang plak ialah ms yang paling menyedihkan dlm hidup...yang best cuma dpt baby jek...syukur sgt kat tuhan sbb amsyar xbnyk karenah...thanks to si hubby/mak dan adik2 yang bnyk membantu...

ni pic lm..office lm...status pon single...
hari ni..masih setia dgn kerja seperti biasa...aku sayang kerja aku...semoga tuhan mempermudahkan lg urusan kerja yg mungkin semakin mencabar pd ms depan...insyaallah...semoga dgn rezeki yg halal ni aku dpt membesarkan amsyar dan juga dpt membantu keluarga aku...amin

4 comments:

  1. hehehehe cumil je...posing mase single lagi..ngeh3x..

    ReplyDelete
  2. aah...gmbr latest sume xphotogenic...

    ReplyDelete
  3. bestnye baca citer ko ni...teruja bg aku nk keje dengan bersemangat lg...bile kite suke dgn kerje yg kita buat memang akan rase best...mcm cite ko ni...semangat ko aku jadikan contoh...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah....keje ape pon cabaran dia ttp ada...yg penting kite suka kerja kita...bile kite suka...so kt enjoy walaupun keje kite susah dan mencabar...ceh....sedapkan ati sendiri jugak ni..haha

    ReplyDelete