Thursday, February 24, 2011

closing year for 2010

alhamdulillah...sudah 6 bulan....akhirnya berjaya jugak aku menempuh cabaran dlm CROP ni...18 months programme need another 1 years to go....bg sesapa yg kurang pasti ape itu CROP...itu adalah Cost/Resources Optimisation Programme yang menuntut semua warga kerja sentiasa berjimat cermat dan juga menggunakan cost dan sumber dgn sepenuhnya....alhamdulillah kerja sampingan ni memberi lebih cabaran dan juga mengexposekan diri aku dgn org2 yang lebih tgi jawatan ....mengajar aku cr utk bercakap dgn lbih baik...dan yg penting...membuka peluang utk aku mengenal dan berhubung dgn warga kerja sapura...

yela..duk kenal dgn org opis jek...nama jek sapura tp xkenal dgn sapura lain...dgn crop ni...dapat jugak merasa duduk semeja dgn director2 dr business unit yang lain...utk CROP 2...ade 6 business unit yg terlibat..thanks to semua yang tabah membalas email dan request report from me....agaknya...mcm mn aku rs rimas Patricia minta report...mcm tu la agaknye diorang rs nyampah kat aku...haha...what to do beb...dah kerja....aku dah rs ape Patricia rs...so far alhamdulillah....tp rsnye...aku tak la secerewet dia kot...yela...she is purely under that department and have 8.30am -5.30pm to mengadap that report...tp aku ade commitment lain lg yg mmg ada dlm job scope....

tetiba teringat psl auditor....rusdi dan jugak joo ann....berhari bertegang urat dgn auditor...haha...apepun thanks kerana berjaya mengaudit kami...akhirnya setelah setahun berkerja keras....company aku telh berjaya mengumpul profit sebanyak RM7.1m....itu baru 1 business unit...belum campur lain2 sapura...erm..xheran la empunya syarikat tersenarai antara top 40 yang terkaya dimalaysia....alhamdulillah...so maknanya report aku yg sebelum ni merah pon bertukar jd hijau...

so skarang ni persoalannya adalah bonus!....berapa bnyk agaknye bonus aku tahun ni...klu nk ikutkan past history..this year yang paling tgi...both revenue and profit achieved more that targeted....harap2 adalah bonus yg sepatutnya utk aku dan juga semua warga CME....so....skrg ape lg...dah boleh buat list....hihi....

3 comments:

  1. ;)
    seronok bace blog ko....semangat!!!

    dapat bonus nnt jgn lupe beli jajan eh..mamee pun ok..perase BBQ...hikhikhik...gurau jek...

    ReplyDelete
  2. insyaallah...nt kite g borong mamee sm2...tp jd ke plan kt nk g bandung ni???

    ReplyDelete
  3. wow banyak tu 7.1m... =)
    puan mira dah start buat list yer ...^_^

    lina...keropok tamtam pun sedap ^_^

    ReplyDelete