Sunday, February 20, 2011

mengamuk sakan....

hye all...dikesempatan menunggu utk meeting dgn auditor pkul 3pm ni...tetiba plak jari gatal nk memblog...nak cerita psl weekn yg memuaskan....mengamuk sakan mengemas umah....hihi..mcm suspen jek title entry ni kan....bermula sabtu pg..lepas breakfast di Mcdonald....bermula khidmat untuk rumahku syurga ku....bermula dgn baju yg bertimbun....5 jam masa yg dihabiskan semata untuk kemas baju...kali ni terpaksa let go baju2 yg kurang mesra dibadan dan juga yang kurang pakai....satu beg besar utk ditransferkan hakmiliknya pada adik kembar yg semakin meningkat remaja...dan beberapa beg sampah utk ditransfer kan ke tong sampah....dulu pnh buang 1 beg plastik T-shirt si hubby...dlm seminggu boleh nampak makcik2 cleaner pkai baju tu...haha...kesian diorang...nk bg direct kat diorang takut diorang segan lak sbb taw baju tu sp punya...

stok2 baju pon xtaw dtg dr mana...sampai satu almari penuh...terpaksa pinjam almari dlm bilik tetamu....kesian sapa yg jadi tetamu aku...masih ada beberapa baju yg terpaksa digantung dlm bilik stor bg memudahkan prosess iron bju utk pergi kerja pg2.....dan baju2 amsyar pon sudah ditapis...mn2 yg 0-6 months...simpan dalam kotak utk bakal2 adik2nya...hihi....yang masih ok...sudah ditransfer ke 5tier rack...tp ibu pinjam 1-tier utk letak koleksi tudung2 ibu yer....hihi....

habis cerita psl baju...teringin plak nk ubah suai kedudukan katil dan almari...bukan apa..cuma nk bg space besar sikit utk amsyar bergolek2....alhamdulillah dgn bantuan si hubby...aku sgt puas hati dgn bilik sekarang...aman sikit nk tdo bile sumenya da bersih dan cantik....

ckp psl si hubby...thanks kerana membantu proses mengamuk sakan ni...but kesian sbb dia terjatuh ms cuci kipas kat dlm bilik...abis banjir 1 bilik....tula...rajin sgt la katakan....

paling puas hati tgk bilik stor...bukan setakat boleh lalu..tp boleh jugak golek2 kat situ...alhamdulillah sume kotak2 dan brg2 yg xpkai sudah dihumban...tinggal kerusi yg akan dibagi pd seseorang yg lebih memerlukan....yekla...sayang plak klu nk dibuang....rack kasut pon...terpaksa buat2 xnampak dgn kasut2 kesayangan...nk simpan pon bnyk yg makin rosak...nk bg orang pon mcm kesian plak...maka..ke tong sampah la jawabnye....xpe...ada la alasan nk bershopping kasut plak lepas ni...hihi...

ruang tamu pon semakin selasa...alihkan kerusi supaya lebih ruang utk amsyar bergerak dgn walker...erm...bila la anak ibu nk pandai berjalan ni...nt kite boleh main kejar2 yea...erm bahagian dapor turut tidak terlepas daripada amukan aku...haha....dgn bantuan sunlight...sume jd bersinar....tupperware sume sudah selamat tersimpan dlm almari...stok2 kuih raya pon...buang jekla...simpan lelama pon buat ape...periuk2 lm pon turut jd mangsa plastik sampah...adiah pemberian een and the gang ms kahwin dulu...sorry yea guys...aku hargai pemberian korang sbb tu aku guna sampai 2 tahun...tp ni da obselete..terpaksa buang...so xsabar nk guna periuk2 pemberian ella plak...2 tahun dah simpan....lps ni ada lg...stainless steel dr kak sa(kakak ipar)....yg tu mybe tarpaksa tgu lg 2 tahun lps periuk dr ella ni obselete...haha...dan sesuai jugak dgn dapur yang aku beli dr arezzo....yang tu tunggu masuk rumah baru plak...erm..ntah bila la boleh dpt rumah idaman ni...

kerja terakhir...sapu rumah 2 kali dan juga mob....selesai semua...lebih 20 plastik sampah terkumpul...xtermasuk kotak2 ...si hubby pon merungut sbb turun naik lif entah berapa trip...hihi..kurus la sikit...selesai semua...sangat puas hati...riben merah kat pintu luar pon dah diganti dgn ayat 'Assalammualaikum'...hihi...sekarang baru la senang hati nk menerima tetamu...hihi....ops...dulu pon senang tp kali ni insyallah lebih selesa dan yakin....hihi...yok datang umah!!

semoga amsyar lebih selesa kat rumah ni....walaupun xbesar mcm rumah nenek and tok ayah...tp amsyar still boleh main kejar2 dgn ibu and abi...xcukup dlm umah..kita boleh smbung main kat corridor ye...hihi...erm..xsabar nk tgu amsyar balik umah....sekian sudah cerita weekend kami....dah boleh g sambung keje...

7 comments:

  1. Mie, stok kuih raya 2tahun lepas ader lagi xko simpan kat rak dapur tu....? klu ko syg nk buang ko simpan g sampai umo amsyar 6 tahun...hehehehe..apape pun aku bangga dgn semangat ko mengemas rumah...almaklumlah jarang aku dengar ko nk mengemas...hikhikhik

    ReplyDelete
  2. ko jgn risau la...sesuai dgn tajuk mengamuk ni..mmg aku da humban sume tuh...abes clear rumah aku...haha...aku pon rs bangga jek...jarang2 aku ada rasa rajin mcm tu...haha....sabar jek la....bangga aku...(pinjam ayat ko)

    ReplyDelete
  3. Betui tu...aku sokong ayu..upload la gambo pic bilik ko tu..semalam ko tunjukkan aku bilik ko yg dah ubah tu terase bangga lak aku..yela bak kata ko..susah nk tgk ko ngemas...ptt ko amik gambo sebelum n selepas..

    TQ eh kusi yg ko bagi tu..

    ReplyDelete
  4. alamak...dah mcm astana la plak....malu la i...haha...nanti la yea...tp kan lina..klu nk pic sebelum da selepas tu...agak2 kena sepahkan dulu ke erk...sb lupa nk amek sebelum tu...haha

    ReplyDelete
  5. 1 Hal lg ko nk sepahkan balik pastu nk kemas lagi...amik je gambo yg da dikemas skg pastu upload

    ReplyDelete
  6. hihi...malu i...tgu le i pindah banglo i dulu yea....haha

    ReplyDelete