Wednesday, November 28, 2012

Negative

Walaupun dah taw akan hasilnya..tetap berkeras hati untuk melakukan test...haha..pastu kecewa sendiri...

Sejak 2-3 minggu kebelakangan...aku selalu mual2 rasa nk muntah..selalu blueek...tp just effect pada muka, bunyi dan mata berair sahaja...sampai la satu hari tergerak nak buat Pregnancy Test ni..atas galakan teman2..akhirnya aku berjaya membeli test kit masa berpoya2 tghari lunch time hari jumaat lepas..

semalam..si hubby bukak handbag aku sebab nk cari hp..pastu dia tersenyum sorang2..ingt kan kenapa..rupanya sebab dia nampak test kit tu...ahahks..malu ai tetiba...dia kate kalau ade mmg dia nak..syukur rezeki dr allah mmg dia suka...tp kalau xde pon xpe...

dan hari ni baru teringat nk buat test...kebiasaannya mmg suka tahan k**c**ng...mcm mahal gitew...haha..dah tengahari baru nk masuk bilik air..so teringat nk buat test...maka hasilnya adalah ini...


walaupun kami mmg belum ready pd hakikatnya..tp deep inside our heart...actually mmg nk sangat ade baby baru...baik aku..baik si hubby dan jugak si shan..ari2 cium perut aku..dia kate ' dalam perut ibu ade baby...dalam perut shan ade taik'....so shomel...

sebenarnya..kami mmg tgh planning utk tidak mendapatkan adik buat shan sehingga la tahun depan insyaallah..kalau ade rezeki mahu terus lekat tahun depan...ramai yang xtaw..terutama family sebelah mertua...yang aku telah memakai implan utk melaksanakan program family planning kami lewattahun 2010...

utk masa 3 tahun...mmg kami fully protected by this items...cume lately jek rs mual2 yg telah membuatkan aku sangsi eh aku ni ngandung ke idok..haha..maka terjadilah perkara di atas.... :)

ramai jugak bertanya..especially makcik2 aku dan jugak maktok..siap mengharap sgt aku dpt baby baru..tp apakan daya...xdapek den nak nolong..tahun depan maybe boleh sebab expiry dia bulan 9...so agak2 kalau masih subur..dapat la shan adik pertengahan atau akhir tahun 2014...owh...ade lebih kurang setahun lebih lagi...10 bulan utk tempoh expired implan dan 9 bulan utk tempoh mengandung..
insyaAllah kalau ade rezeki...

tp apakah yg menyebabkan aku selalu mual2 nk muntah ye???hurmm...ntah la...

No comments:

Post a Comment