Tuesday, June 26, 2012

di mana dan bagaimana

Enrty kali ni kita lupa kan kejap psl si hubby dan jugak si shan...cukup2 la tu enterprem kat sini yek...

Sebenarnya..lately sangat risau pasal kerja...semenjak company dah merged dgn another company ni bnyk side effect yg kami terima... Ye la macam duda anak 10 kawen plak ngn janda anak 10...selain dr meramaikan bilangan anak sekarang dah menjadi 20 orang...mestila utk menaikkan atau menambahkan lg bilangan anak yg sedia ada...

Tp berlainan dgn situasi skg ni...anak yg ada dah terlalu ramai.. so samaada buang anak atau tukar2 anak...haishhh ape yang aku melalut ni...mesti korang pening baca kan...

Ok..akibat dari merged td...company aku kini jadi 5th largest Oil and Gas Company terbesar di DUNIA...dan 1st largest in MALAYSIA...wah glamour nye...hasil dr merging ni diharapkan akan generate more income to staff, shareholders, goverment and bla bla bla...which is aku rs sangat bagus mempunyai company yg berwawasan dan berpandangan jauh ke hadapan...

Tapi side effect yang aku terima plak ialah perubahan cuaca la...mcm contoh kisah family td...mestila kita kn bergaul dgn adik beradik tiri...tp dah besar ni so xberapa menjadi masalah..sume pon da profesional skg ni...

Cuma...sangat risau memikirkan posisi diri yang mungkin 'diterbangkan' ke business unit lain...disebabkan anak2 yang terlalu ramai ni...bila ade company(business unit) lain memerlukan pekerja...maka secara otomatik nye tidak akan dioffer kepada org luar...so guna sj resources yg ade...*minta maaf ye org luar yang berhasrat nk hntr resume kat sini...hihi....

As to date...da lebih 5 org dah yg kena..'Kalau u nak i pergi..i boleh pergi'...itu ayat aku pd Head aku bila dia plan nk tukar nama position aku...jawapan dia ' Eh tak tak...bukan mcm tu..i masih perlukan u lg sbb tu nk tukar nama position u...takut u kena colek haha'....ok..takut u kena colek tu aku yg tambah sendiri..baget diri valuable sangat la kot...uweek....

Nasihat aku kepada kakak2 ku yang frust sbb di transfer dr office lain ke office lain...sabar..mungkin dia nk bg kita tukar mood...take it as cabaran...insyaAllah boleh adapt punye...

Then...klu the next person is aku??? ok..insyaAllah aku akan guna nasihat yg sama..masa tu aku akan hello bangunan baru..hello meja baru...hello kengkawan baru...tarik nafas dan buat keje rajin2... tp itu kata tulisan...mcm mn kata hati???...ok nk pergi menangis dulu...

Ops..jgn bazir air mata...apa pun tgu meeting dgn Director Khamis pg nanti....aku rs xkena kot...tp just in case kalau nama naik..baru nangis ye...

Daa

No comments:

Post a Comment