Tuesday, March 13, 2012

perancangan...

aku bukan seorang yang perfectionist tp aku mmg suka proper planning....sebab tu jugak dalam kegiatan seharian dr pkai baju ape...makan apa..makan kat mana...jalan kat mana...holiday kat mana..semua si hubby serah kat aku...ibarat masterplan la aku ni...

contoh paling latest...weekn lepas invite family dr BP dan BFF dr muar datang makan malam di rumah...nk masak la kononnya...tp amek kau..pkul 7 pg ko da kemas umh...mop lantai...basuh baju..sental toilet...basuh kipas...nmpk no umh ko kotor kan....haha...tghari trus g giant...pkul 4 dah masuk dapur....sebab tetamu akan sampai seawal 7ptg...huhu...menu masakan tu da planning 2-3 ari sebelumnya...haha sbb kn hafal resipi...teruk benau.......

kalau axtiviti di office plak..kalau ade nk buat Bday party ke...ape ke..mmg aku la yg dipertanggungjawabkan collect duit...sbb muka xmalu kan...huhu...plan nk mkn ape sume...dlm uruskan kerja seharian pon aku planning...bak kate org kerja mmg banyak..mn pernah habis tp aku manage to punch in and out on time....kerja tu kena la q ikut mn smpai dulu...yg urgent akan diberi keutamaan...

mmg suka la kalau planning awal2 ni sbb x kelam kabut...lgpun kalau kita plan awal2..mcm2 idea dtg dan masih ade ms nk pk budget dan jugak masa...kalau last minit...budget bnyk pon tp ms xde..xguna jugak...

planning g holiday...kejayaan terbesar ms planning percutian family kat Langkawi...tp ade jugak yg holiday x planning..yang weekend trip jek...tu sbb bosan duk umh..plann 2-3 minit trus jadik...

plan birthday party pon best jugak...tahun lepas party amsyar boleh dikatakan meriah jugak la...seronok la kalau budget tgh bnyk....sebulan seblm party aku da paksa taufik buat invitation card, 3 minggu sblm aku dah tempah paper bag printed nama amsyar utk letak goodies...dah dlm ms sebulan ntah berapa bnyk toy r us aku redah cari belon pelbagai bentuk...mmg seronok...

paling seronok lg...buat planning nk kawen...ni majlis terbesar yg pernah aku plan la...tp majlis sendiri..majlis kawen org belum berkesempatan lg...ade ke org berani nk suh aku planning wedding diorang?haha...sebenarnya ade...tp buat ms ni blom nk ade mood berplanning lg...sbb ade ms lg setahun...huhu...

maybe sbb aku kuat berangan kot jd aku suka planning2 ni...suka pilih tema..pilih kale..pilih baju, kad...pilih cameraman..pilih mak andam...pilih goodie bag...mcm2 la..suke nk jamu org...suka tgk org suka...suka la...suka sangat....

sekadar gambar hiasan....
p/s:buat ms skg plan ape pun xguna sbb xde duit..sob sob....

4 comments:

  1. pasni boleh jadi wedding planner aizek lak pastu wedding planner aku lak yer..hihihihi

    ReplyDelete
  2. boleh boleh..bg tarikh cepat..senang nk berangan...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehhe...ni boleh parttime joint kami ni utk wedding even kat Johor area...boleh ker???

      Delete
    2. wah...kaksuzie buat ape yek...JOhor area ye..buleh balik kampung sekali....

      Delete