Tuesday, March 20, 2012

macam2 hal....

pagi2 lg hati dah tersentuh dengan berita kehilangan gadis remaja tingkatan 2 di Kuantan...teringat dekat adik kembar di batu pahat yang sedang membesar...Ya tuhan ku..Kau lindungilah adik Siti Nur Fatihah Mahadi walau dimana dia berada...Kau bukakan la hati si penculik yang durjana utk kembalikan adik Fatihah ke pangkuan keluarganya.....

ye...aku bukan ibu dia..bukan saudara maranya..sedarah daging juga bukan...tp aku juga turut dpt merasakan kesedihan dan kerisauan yang melanda hati ibu bapa, adik2, keluarga malah seluruh rakyat malaysia...kenapa la ada manusia yang sanggup menjadikan manusia lain mangsa kekejaman semata2 utk memuaskan nafsu dan hati sendiri...x mampu kah diorang berfikiran panjang sket..ingt dosa pahala...ingat hukum karma....

kisah adik Dirang...langsung aku xboleh fikir apelah dosa budak itu?marah kan nenek..bakar cucu...adakah dia terpengaruh dgn kata2 orang lama...marah kan nyamuk..bakar kelambu...itu kelambu la bodo..ni anak kecil..yang xtau erti apa2....mcm mn la perasaan dia ketika nk membakar mayat budak tu...rs mcm bakar bbq gamaknya...ya allah..sungguh aku xdpat terima ade manusia sekejam ini...

sesungguhnya segala yg berlaku itu dengan izin dan kehendak Allah s.w.t....kita wajib terima dan redha dgn ketentuanNya...tapi ya Allah..aku bermohon ko lindungi la adik2 aku...suami ku...anak permata hidupku..keluargaku dari segala bende yang zalim ya Allah..ko lindungila sahabat2ku..guru2ku dan juga lindungi la semua hamba2 Mu ya allah....

p/s:mood sedih rs mcm nk balik kampung..kurung adik kembar dlm bilik!!....

4 comments:

  1. Tu lah macam-macam hal...Semoga Allah lindungi Adik Siti Nur Fatihah...sedih jugak T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...jg diri bebaik ye yuyu..

      Delete
    2. Marilah kite bersama-sama menjaga diri..Sekarang ni macam-macam boleh berlaku T_T

      Delete
  2. Amin!!! semoga kite semua dilindungi.Amin!!

    ReplyDelete